dsorin | PositiveMindset

Când reușim să ne atingem obiectivele propuse avem un sentiment de satisfacție. Însă, cu toate acestea sunt situații în care nu ne atingem obiectivele din diferite motive, interne sau externe, ceea ce poate reprezenta o lovitură puternică pentru egoul nostru, eșecul reușind să pună sub semnul întrebării propriile noastre convingeri. Cu toții avem parte de eșeuri la un moment dat în viața noastră, unele grave, altele pot fi lecții valoroase, dar acestea ne fac să ne simțim slabi, demotivați și lipsiți de putere.

Când lucrurile nu merg așa cum am planificat, începem să simțim că nu avem control asupra situației, iar acest lucru este deprimant, afectează modul în care ne comportăm, ne împiedică să fim fericiți și începem să ne îndoim de noi înșine.

Mai jos vei descoperi 5 moduri prin care poți să preiei controlul asupra vieții tale și a modului în care reacționezi la anumite situații.

Învață să te accepți și să ai mai multă încredere în tine

Fiecare trăsătură pe care o ai poate fi privită atât dintr-o perspectivă negativă, cât și dintr-una pozitivă. Dacă ești hotărât și nu renunți ușor, unii oameni te pot considera încăpățânat. Dacă ești ambițios, alții te pot vedea lacom. În esență, totul depinde de context și de situație, de mediul în care trăiți și de oamenii de care sunteți înconjurați, dacă aceștia sunt dispuși să răsplătească sau să suprime trăsăturile tale.

Avem propria viziune asupra noastră, în timp ce alții au o perceție diferită, însă adevărul este undeva la mijloc. Trebuie doar să înveți să te accepți așa cum ești si să lucrezi la eliminarea defectelor pe care le considerați nocive.

Renunță la ideea că poți deveni o persoană pe care toată lumea o va admira, deoarece cu toții suntem diferiți și nu putem privi cu aceeași ochi și aceeași perspectivă.

 

Fii mai organizat

Dacă simți că nu ai control asupra vieții tale, poți încerca să fii mai organizat.

Organizează-ți programul zilnic, activitățile și mesele. Te vei simți mai bine într-un mediu organizat, știind că posibilitatea de a apărea probleme neașteptate este mai mică și nu se pot ivi lucruri care să te ia prin surprindere, toate activitățile putând fii mult mai ușor monitorizate. Asta va ține stresul departe și îți va oferi o stare de mulțumire atunci când, la finalizarea unei sarcini, o vei putea elimina de pe lista ta.

Pune accent pe dezvoltarea personală

Dezvoltarea personală implică multe lucruri. Asta poate însemna o schimbare a mentalității, dobândirea de noi competențe sau schimbarea stilului de viață.

Oricare din cele de mai sus vor contribui pozitiv la modul în care te privești, vei observa un nivel mai ridicat al încrederii în tine și vei avea control asupra vieții tale.

 

Fă sport

Sportul este o bună modalitate de a te detensiona, iar corpul tău va produce mai multă energie care contribuie la o stare de bine. Timpul poate fi o problemă în practicarea sportului, însă poți încerca aplicații sau tutoriale pe Youtube în care sunt explicate tipurile de exerciții pe care le poți face și acasă. Poți încerca chiar și 20 de minute de yoga dimineața, înainte de a pleca la birou sau înainte de culcare.

 

Ai grijă la alimentație

Pe lângă sport, este important să ai o alimentație sănătoasă.

Gândește-te la asta: creierul tău este întotdeauna “pornit” . Are grijă de gândurile și mișcările tale, de respirație și bătăile inimii, de simțuri – acesta funcționează 24/24, chiar și în timp ce dormiți, este motorul organismului tău. De aceea, creierul are nevoie de o alimentație constantă și echilibrată, ce conțin preparatele pe care le consumi fac diferența, afectează sau contribuie la structura și funcția lui și implicit influențează starea de spirit.

Creierul funcționează în parametrii normali atunci când primește combustibil de calitate, asta înseamnă că trebuie să consumi alimente bogate în vitamine, antioxidanți și minerale, care îl protejează de stresul oxidativ.

Substanțele din alimentele procesate sau rafinate, sunt mult mai greu de eliminat din organism. Un exemplu este zahărul, pe care îl întâlnim în compoziția a peste 74% din alimentele pe care le găsim în supermarketuri. Consumul ridicat de zahăr este dăunător pentru creier, încetinind funcțiile și procesele cognitive ale acestuia. În plus, agravează simptomele tulburărilor unor stări de spirit, precum depresia.


0