dsorin | Nutritie | , , ,

Știm că ceea ce mâncăm ne afectează organismul. Dar știai că dieta poate afecta și creierul? Probabil că ai auzit zicala „ești ceea ce mănânci” aplicată sănătății fizice, dar aceeași frază ar putea fi adevărată atunci când vine vorba de sănătatea mintală? Potrivit științei, răspunsul este da.

 

Iată câteva moduri în care dieta ta contribuie la sănătatea ta mentală:

 

  • O dietă sănătoasă este esențială pentru dezvoltarea creierului

Menținerea unei diete sănătoase pe parcursul vieții este vitală pentru dezvoltarea creierului. Utilizarea alimentelor de calitate permite corpului să creeze elementele de bază necesare pentru un creier sănătos. Fără aceste componente, dezvoltarea mentală va fi probabil frânată.

  • Nutrienții încurajează creierul să se dezvolte

Un consum constant de substanțe nutritive esențiale de tip omega-3 și zinc într-o alimentație sănătoasă contribuie la crearea de legături între celulele cerebrale. Acești nutrienți permit creierului să îmbunătățească rezistența și funcțiile cognitive.

În schimb, dacă in alimentația ta utilizezi zahăr în exces, acesta poate avea un efect negativ asupra proteinelor esențiale din creier. Acest lucru împiedică capacitatea creierului de a crea conexiuni și de a îmbunătăți funcția creierului.

 

  • Mâncarea vă influențează starea de spirit

Creierul și tractul gastrointestinal sunt în relație strânsă. În esență, tractul gastrointestinal trimite continuu mesaje către creier prin neuroemițătoare. Există miliarde de bacterii în tractul gastrointestinal care influențează aceste neuroemițătoare.

Dacă folosesti alimente sănătoase, atunci creezi bacterii „bune” în tractul gastrointestinal care trimite apoi mesaje pozitive către creier.

Dacă consumi alimente nesănătoase, precum zahărul, se creează bacterii „rele”. Acest lucru te poate face sa te simți bine pentru o clipă, dar după te vei simti foarte obosit și nefericit.

 

  • Hrana are impact asupra anxietății și depresiei

Dr. Ramsey, profesor asistent de psihiatrie la Universitatea Columbia, argumentează că o dietă săracă este o parte semnificativă a depresiei, despre care Organizația Mondială a Sănătății raportează că este una dintre cele mai mari cauze ale acestei boli printre americani.

Cercetările au sprijinit această declarație. De fapt, studiile arată că oamenii care mențin o dietă adecvată se simt mai fericiți și mai mulțumiți de viață.

Cercetările au arătat, de asemenea, că adaptarea la o dietă mediteraneană sau o dietă DASH poate ajuta pe cei care suferă de anxietate sau depresie. Unele cazuri au arătat chiar că persoanele care încearcă aceste diete nu mai trebuie să ia antidepresive.

  • Vinovăția și mâncarea

Multe persoane au probleme de alimentație, care sunt diferite de o tulburare a consumului de alimente. O tulburare alimentară este o boală medicală, în timp ce o problemă alimentară este atunci când ai o relație dificilă cu alimentele pe care le consumi.

Sentimentele de vinovăție sunt doar un semn al unei probleme de alimentație. O problemă de alimentație continuă poate provoca sentimente de depresie, anxietate, rușine și alte sentimente negative.

O dietă sănătoasă nu numai că te poate ajuta să lupți împotriva depresiei și a altor tulburări mintale, dar poate, de asemenea, să  impulsioneze starea de spirit, să vă simți mult mai fericit.