Puterea gândirii pozitive

dsorin | Doctor Sorin, PositiveMindset | , ,

 

Cred că veți fi de acord cu mine; puterea gândirii pozitive este remarcabilă.

De fapt, ideea că mintea voastră vă poate schimba lumea pare aproape prea frumoasă pentru a fi adevărată.

Cu toate acestea vă pot asigura, că am experimentat și am văzut personal cât de mult bine poate aduce concentrarea gândurilor pe lucruri pozitive.

Dar înainte, dați-mi voie să vă pun o întrebare.

 

Puteți ghici la ce se gândesc toată ziua cei mai de succes și mai fericiți oameni?

Răspunsul este destul de simplu…

Cel mai des, oamenii sănătoși, fericiți se gândesc la ceea ce își doresc și cum să obțină ce își doresc. În acest fel, dezvoltarea unei atitudini pozitive vă poate schimba cu adevărat întreaga viață.

Când vă gândiți și vorbiți despre ceea ce vă doriți și cum să obțineți acele lucruri, vă simțiți mai fericiți și simțiți că aveți mai mult control asupra vieții voastre. Iar atunci când ne gândim la ceva care ne face fericiți, creierul nostru eliberează endorfine, care ne dau un sentiment general de bunăstare.

Ca urmare, ajungem să avem o atitudine pozitivă.

 

Cum să gândiți pozitiv

În urma mai multor teste psihologice s-a descoperit că oamenii fericiți par a avea o calitate specială care le permite să trăiască o viață mai bună decât majoritatea.

Puteți ghici care este?

Este vorba de calitatea optimismului!

Cea mai bună veste despre optimism este că este o calitate care se poate învăța. Ceea ce înseamnă că puteți învăța cum să gândiți pozitiv, adoptand o mentalitate optimistă.

Urmând legea cauzei și a efectului, dacă faceți și spuneți ce fac și spun persoanele sănătoase și fericite care au atitudini pozitive, vă veți simți în același fel, veți obține aceleași rezultate și veți avea aceleași experiențe ca și aceștia.

Oamenii fericiți văd binele din lume

Optimistii par să aibă alte modalități de a privi lumea, care îi diferențiază de restul oamenilor.

În primul rând, își se concentrează pe ceea ce își doresc și caută neîncetat modalități de a obține lucrurile pe care le vor. Au scopuri clare și sunt încrezători că le vor realiza mai devreme sau mai târziu.
În al doilea rând, optimistii caută să vadă binele din orice problemă sau situație. Atunci când lucrurile merg prost, așa cum se întâmplă deseori, își spun: “Este bine!” pentru ca apoi să încerce să găsească ceva pozitiv în situația respectivă.

Dacă căutați ceva bun sau benefic într-o persoană sau situație, veți găsi întotdeauna. Și în timp ce căutați frumosul din exterior, veți deveni o persoană mai pozitivă și mai veselă.

 

Cum îți antrenezi mintea pentru a gândi pozitiv?

Un mindset pozitiv poate fi atins prin utilizarea unui concept simplu. Mintea unamă se poate concentra doar pe un singur gând o dată. Tot ce trebuie să faceți este să vă concentrați atenția asupra gândurilor pozitive până când vă formați aceleași tipuri de căi neuronale care se formează atunci când vă stabiliți un nou obicei.

Când apare un eveniment negativ, rețineți că felul în care reacționați este cel care determină cu adevărat rezultatul. Căutați mereu răspunsul pozitiv sau lecția optimistă atunci când au loc astfel de evenimente.

Decideți să fiți fericiți

Decideți ca de acum înainte să vedeți paharul vieții pe jumătate plin, mai degrabă decât pe jumătate gol. Oamenii fericiți își arată recunoștiința pentru lucrurile bune care li se întâmplă în viață, în loc să se îngrijoreze sau să se plângă de lucrurile pe care nu le au.
Porniți de la presupunearea că oamenii din jurul vostru au cele mai bune intenții. Cei mai mulți oameni sunt destul de decenți, cinstiți și încearcă să facă bine. Dacă veți căuta ceva bun în cuvintele și acțiunile lor, veți găsi aproape întotdeauna ceva.

În cele din urmă, hotărâți să fiți veseli, indiferent de ce se întâmplă.
Să priviți pasrtea bună este cel mai important tocmai atunci când lucrurile merg prost.

Atitudinea pozitivă în acțiune

Este ușor să fiți veseli când totul merge bine. Dar, momentele în care puteți demonstra cu adevărat ce fel de atitudine aveți, sunt acelea în care întâmpinați neajunsuri și dificultăți. Asigurați-vă că este una pozitivă!

 

Cum vă poate ajuta gândirea pozitivă

Atitudinea pozitivă vă poate ajuta în mai multe moduri decât realizați. Când aveți gânduri pozitive, nu permiteți minții (conștientă sau subconștientă) să se concentreze asupra gândurilor negative sau să aibă îndoieli.

După ce învățați să gândiți pozitiv, veți observa schimbări uimitoare în jurul vostru. Creierul va începe să elibereze în mod liber endorfine, ceea ce vă va face să vă simțiți mai ușori și mai fericiți. Veți observa, de asemenea, un impuls major în ceea ce privește încrederea și vă veți simți mai capabil să vă asumați noi sarcini și provocări care s-ar fi aflat anterior în afara zonei voastre de confort.

În esență, vă puteți schimba întreaga viață pur și simplu prin valorificarea puterii gândirii pozitive.

Ştii care este legătura dintre ştiinţă şi mindfulness?

dsorin | Doctor Sorin, Silva Ultramind | , , , ,

Numeroase studii confirmă că meditația produce schimbări pozitive de durată în creier

Știi câte studii despre meditația mindfulness s-au făcut între anii 1995 și 1997? Unul singur.

Însă în perioada 2013-2015 numărul acestora a crescut la 216. Asta se întâmpla după ce Gaëlle Desbordes, cercetătoare în neuroștiință în cadrul Universităţii de Medicina Harvard a descoperit, în 2012, că învățarea meditației remodelează la propriu creierul, ducând la schimbări durabile ale funcționării neurale.

Interesul oamenilor pentru practicarea meditației a sporit și el, în paralel cu atenția acordată de oamenii de știință, iar astăzi cercetările confirmă faptul că pacienții care suferă de depresie, durere cronică și anxietate pot beneficia de pe urma unui program de meditație mindfulness.

 

Meditația produce schimbări de durată în creierul pacienților care suferă de depresie

Chiar în momentul de față, Desbordes explorează efectele meditației asupra pacienților care suferă de depresie, mai exact felul în care practicarea tehnicilor de mindfulness concentrează mintea asupra prezentului și rupe cercul gândurilor sterile despre trecut și viitor.

Despre capacitatea de a fi în momentul prezent se cunoaște deja faptul că este un element-cheie al plăcerii. Practicienii experimentați ai tehnicilor de meditație mindfulness vor confirma faptul că e mult mai ușor să găsești plăcere în viață atunci când ești cu adevărat prezent. În 2019, când se va încheia studiul, poate vom avea suficiente dovezi și explicații științifice pentru acest efect spectaculos.

Din punct de vedere neurobiologic, meditația cu mindfulness dezactivează rețeaua modului implicit a creierului, adică regiunile care de obicei rămân active atunci când mintea pare să facă excursii în trecut sau viitor, preocupându-se de tot felul de probleme reale sau imaginare, logice sau absurde. Dacă ne aflăm într-o situație de viață și moarte, atunci rețeaua modului implicit trebuie să rămână activă. Însă când încercăm să fim fericiți, excursiile minții nu sunt prea utile, generând în schimb anxietate și depresie.

 

Tehnicile de meditație te ajută să-ți antrenezi mușchiul conștienței

În S.U.A., cursurile de mindfulness (deocamdată, singurul echivalent în limba română pentru acest termen ar fi „vigilență”, dar o să folosim în continuare cuvântul în limba engleză, pentru că deja a devenit familiar) se țin în cele mai diverse locuri, de la școli până la închisori sau în cadrul armatei. Din ce în ce mai multe instituții încearcă să ofere oamenilor modalități eficiente de a face față stresului, iar meditația mindfulness primește mereu un feedback pozitiv.

Practicienii experimentați recunosc că poți întâmpina provocări atunci când vrei să incluzi meditația mindfulness în viața ta. E nevoie de consecvență pentru că efectele sunt din ce în ce mai evidente în timp, și e nevoie de disciplină pentru a-ți antrena mintea să se întoarcă la momentul prezent.

Șocant, dar adevărat, rezultatele unui studiu din 2014 au dezvăluit faptul că mulți oameni ar prefera să-și aplice electroșocuri decât să rămână singuri cu gândurile lor, iar un alt studiu a descoperit că majoritatea oamenilor găsește foarte dificil să se concentreze pe „acum”. Nu este o raritate ca începătorii în meditația mindfulness să adoarmă în timpul practicii, să se lupte cu gândurile incomode sau să devină neatenți. De aceea adpeții recomandă ca, măcar la început, inițiatul în practica meditației să lucreze cu un grup sau cu un instructor.

Cinci metode prin care poți folosi frica în avantajul tău

dsorin | Doctor Sorin | , , , , ,

Frica este nelipsită din viața fiecăruia dintre noi. Ne e teamă de eșec, de respingere, de inadecvare. Ne e teamă că nu facem ceea ce trebuie, că nu știm destule, că nu suntem îndeajuns de frumoși, bogați, atenți, rapizi, seducători, pricepuți. Frica este un sentiment comun și, pe cât de periculos poate fi să o lași să-ți domine viața, pe atât de eficient poate fi să o folosești drept… combustibil pentru a-ți îndeplini visurile.

Exact, dacă știi cum să te folosești de ea, frica te poate ajuta să-ți atingi scopurile. Există câteva metode prin care poți manipula frica în avantajul tău: în loc să îi permiți să devină gardianul zonei tale de confort, conferă-i un rol motivațional.

Dacă te gândești că singura ta opțiune este succesul, atingerea scopurilor, atunci nimic altceva nu mai contează. Nu vei ezita înaintea sacrificiilor. Nu-ți vei găsi scuze. Vei face orice e necesar ca să se întâmple ceea ce vrei și trebuie să se întâmple. Pur și simplu.

Acesta este, de altfel, secretul succesului pentru mulți oameni. În loc să permită fricii să se insinueze în viața lor și să îi golească de energie, ei conștientizează faptul că motivul adevărat de teamă este prețul pe care îl vor plăti dacă nu acordă propriilor planuri și idei fiecare minut disponibil și fiecare grăunte de concentrare. Ei știu că cel mai înspăimântător lucru este să trăiască o viață de compromis în loc să facă ceea ce își doresc.

 

Vrei să afli cum poți adopta și tu această perspectivă? Cum îți poți modifica mentalitatea în așa fel încât să transformi frica într-un aliat, în loc să îi permiți să-ți fie inamic?

 

Iată cinci sugestii care te vor ajuta să profiți de frică și să o folosești în avantajul tău:

1. Decide dacă scopul tău este absolut necesar

Întreabă-te ce pierzi dacă nu îți depășești frica. Lucrul acesta te va ajuta să afli dacă trebuie să-ți îndeplinești un scop, sau dacă nu cumva doar ar fi bine să o faci.

 

Să-ți explic la ce mă refer.

 

Să zicem că decizi să nu îți îndeplinești scopul. Acum, imaginează-ți că te apropii de sfârșitul vieții. Ai, să zicem, 80 de ani și, într-o seară, privești apusul. Mereu ți-a plăcut să privești apusul, dar acum un gând nu-ți dă pace. Te întrebi dacă ai trăit cu adevărat. Dacă ai făcut-o cum trebuia. Imaginează-ți că privești, de acolo, din viitor, în urmă, la momentul de acum.

 

Regreți că ai renunțat la visul tău?

E sfâșietor să ai 80 de ani și să regreți că nu ai încercat să faci ceva ce ți-ai dorit. Mai bine regreți că ai încercat și nu ai reușit.

2. Identifică-ți scuzele

E prea ușor să-ți dai deoparte visurile, dorințele și speranțele. Scuzele se găsesc repede: nu e destul timp, nu sunt destui bani, nu sunt suficiente resurse, am o familie, am o slujbă, am prea multe lucruri de făcut. Adunăm toate scuzele astea într-o grămadă înaltă și ne ascundem în spatele ei. Într-un fel, ne simțim confortabil acolo. Protejați. Dar muntele de scuze te împiedică să vezi ce e în fața ta. Te ține în umbră, te apasă și nu te lasă să te ridici.

Creierul tău se pricepe foarte bine să găsească scuze. Dar asta nu înseamnă că tu trebuie să le accepți.

 

3. Adoptă o mentalitate de creștere

Cei mai mulți oameni renunță la visurile lor pentru că sunt convinși că nu au abilitățile necesare. Dar oamenii de succes gândesc altfel. Ei au o mentalitate de creștere, care le permite să-și vadă abilitățile flexibile, nu fixe. Atunci când întâmpină piedici, nu se opresc, ci se străduiesc mai tare. Se adaptează, improvizează și caută soluții noi.

 

4. Durerea poate oferi noi perspective

Cele mai dureroase experiențe te pot ajuta să discerni mai bine ceea ce îți dorești cu adevărat. Eșecurile, dezamăgirile, punctele moarte – toate acestea pot fi folosite ca subiecte de reflecție. Amintește-ți că suntem construiți ca să ne adaptăm. Omenirea, ca specie, a supraviețuit tocmai prin capacitatea sa imensă de adaptare.

Conștientizează-ți puterea de adaptare și folosește fiecare experiență ca pe un instrument care te ajută să înveți mai multe despre tine și despre ceea ce dorești de la viață.

 

5. Acceptă-ți eșecurile. Sunt inevitabile

La un moment dat sau chiar de mai multe ori, vei eșua. E normal. Toți oamenii aceia de succes pe care ți i-ai ales drept modele în viață îți vor spune același lucru. Diferența dintre succes și mediocritate stă însă în felul în care folosești experiențele eșuate.

Se spune că înveți din greșeli, și așa este. Nimic nu-ți oferă informații și perspective mai valoroase decât propriile eșecuri. Iar respingerea te învață mai bine decât orice altceva cum să fii perseverent.

Folosește fiecare dezamăgire și fiecare eșec drept surse de informații unice despre cum ar trebui să abordezi problemele. Adaptează-ți strategiile în funcție de aceste informații și vei avea un avantaj extraordinar.

0