dsorin | PositiveMindset |
Prima metodă sigură de a îi face pe oameni să vă placă, potrivit tomografiilor cerebrale
Testele psihologice și tomografiile cerebrale au arătat că acesta este modul în care îi veți face pe oameni să vă placă.
Mulți oameni din afaceri – și în special antreprenorii – par să creadă că vă puteți face plăcuți și în același timp puteți deveni persoane de succes prin felul în care vorbiți. Nimic nu poate fi mai departe de adevăr.
Atunci când căutați investitori, totul se rezumă la prezentare. În marketingul de conținut, este vorba despre furnizarea de informații folositoare. În vânzările de pe canalele sociale, este vorba despre postarea opiniilor personale. În brandingul personal, este vorba de a vă arăta entuziasmul. În vânzări, este vorba de alegerea mesajului potrivit.
Vorbesc. Vorbesc. Vorbesc. Vorbesc. Vorbesc. Vorbesc.
Eu. Eu. Eu. Eu. Eu. Eu.
În continuu, până la saturație, pentru totdeauna.
De ce continuă oamenii – și mă refer la oameni inteligenți – să facă acest lucru?
Pentru că, potrivit unor cercetări inovatoare de la Universitatea Harvard, se simt bine atunci când vorbesc despre ei înșiși.
Cercetătorii care au făcut tomografii cerebrale persoanelor care purtau conversații au descoperit că centrul de plăcere al creierului se aprinde ori de câte ori oamenii vorbesc despre ei înșiși.
Cu toate acestea, cercetările științifice au arătat, că, deși atunci când vorbiți despre dvs vă simțiți mai bine, alți oameni vă vor plăcea mai mult dacă le oferiți ocazia de a vorbi despre ei înșiși.
Potrivit unui articol din Jurnalul Personalității și Psihologiei Sociale:
Persoanele care pun mai multe întrebări, în special întrebări adiționale, sunt mai plăcuți de către partenerii lor de conversație. Atunci când oamenii sunt instruiți să pună mai multe întrebări, aceștia sunt percepuți ca fiind mai receptivi, o construcție interpersonală care înglobează ascultarea, înțelegerea, validarea și îngrijirea.
Cu alte cuvinte, dacă vreți ca oamenii să vă placă, adresați-le o întrebare despre ei, ascultați cu atenție și adresați-le o întrebare adițională. Cu cât veți fi mai interesat de interlocutorul dvs în timpul conversației, cu atât aceasta o să vă placă mai mult.
Ceea ce este adevărat în interacțiunile personale este adevărat și în afaceri.
Exact ca în cazul unui interlocutor plictisitor care continuă să vorbească despre el însuși, prea mulți agenți comerciali și agenți de vânzări încearcă să-i convingă pe clienți vorbind despre ei înșiși și despre companiile lor, în loc să pună întrebări și să asculte răspunsurile.
Nu vorbiți despre dvs., compania dvs. sau produsul dvs. decât după ce ați auzit ce are de spus clientul.
Atunci când vă descrieți compania sau produsul, păstrați informațiile scurte și la obiect, ținând cont de această regulă:
- Întrebați.
- Ascultați.
- Întrebați.
- Vorbiți puțin.
- Repetați dacă este necesar.
Urmați acel model și oamenii vă vor plăcea mai mult și vor și cumpăra și mai mult de la dvs., dacă este vorba despre o relație cumpărător-vânzător.
Totuși, evitați întrebările retorice, cum ar fi „Vreți cea mai bună calitate la cel mai bun preț?” Sau întrebări capcană, cum ar fi „Dacă v-aș spune că puteți reduce costurile cu 50%” – acestea nu fac altceva decât să îi enerveze pe oameni.
Numai întrebările sincere vă vor face mai plăcuți și mai de succes.